b_170_127_16777215_00_images_stories_102.png

حضرت آیت الله مهدی هادوی تهرانی (دامت برکاته) ریاست محترم مؤسسه رواق حکمت به همراه دیگر مدیران و مسئولان این مؤسسه روز سه شنبه 1 تیرماه 1389 ضمن بازدید از بخش های مختلف دانشگاه مجازی المصطفی، با حجت الاسلام و المسلمین عطاران مدیریت محترم دانشگاه مذکور و دیگر مدیران محترم این دانشگاه دیدار و گفتگو داشتند.

در ابتدای جلسه ریاست دانشگاه مجازی المصطفی ضمن تقدیر و تشکر از حضور ریاست مؤسسه رواق حکمت و مسئولین این مؤسسه و تأکید بر این نکته که حضرت آیت الله هادوی تهرانی شخصیت بی بدیلی در حوزه IT محسوب می شود، به معرفی برخی از فعالیت های انجام شده در این دانشگاه پرداختند.

 

 

 

 

b_170_127_16777215_00_images_stories_102.png

 

حضرت آیت الله مهدی هادوی تهرانی (دامت برکاته)، ریاست محترم مؤسسه رواق حکمت به همراه دیگر مدیران و مسئولان این مؤسسه روز سه شنبه 1 تیرماه 1389 ضمن بازدید از بخش های مختلف دانشگاه مجازی المصطفی، با حجت الاسلام و المسلمین عطاران مدیریت محترم دانشگاه مذکور و دیگر مدیران محترم این دانشگاه دیدار و گفتگو داشتند.


در ابتدای جلسه ریاست دانشگاه مجازی المصطفی ضمن تقدیر و تشکر از حضور ریاست مؤسسه رواق حکمت و مسئولین این مؤسسه و تأکید بر این نکته که حضرت آیت الله هادوی تهرانی شخصیت بی بدیلی در حوزه IT محسوب می شود، به معرفی برخی از فعالیت های انجام شده در این دانشگاه پرداختند.
وی با اشاره به این نکته که مأموریت ویژه ی این دانشگاه – نشر آموزه های دینی و مکتب حیات بخش اهل بیت (علیهم السلام) برای مسلمانان جهان – خدمت رسانی برای غیر ایرانی ها می باشد، گفت: برای تکمیل کادر علمی مجموعه علاوه بر جذب نخبه های غیر ایرانی از اساتید برجسته حوزوی نیز استفاده شده است.
در ادامه حضرت آیت الله مهدی هادوی تهرانی (دامت برکاته) ضمن تحسین کارهای صورت گرفته در این دانشگاه، به تاریخچه اینترنت و آموزش مجازی در ایران اشاره کردند. ایشان فرمودند: سال 1373 که بنده پاسخگویی به سؤالات دینی را در شبکه Earn (شبکه علمی اروپا که ایران از طریق مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات کاربردی به آن مرتبط بود) آغاز کردم، حتی اساتید دانشگاه هم تصویری از اینترنت نداشتند و در سال 1376 که مسأله ی دانشگاه مجازی را با آقای هاشمی رفسنجانی، ریاست جمهور وقت، مطرح کردم، هیچ مفهوم روشنی از «آموزش مجازی» وجود نداشت، ولی امروز به حمدالله حوزه علمیه دارای مراکزی فعال در زمینه اینترنت و آموزش مجازی است و در این زمینه حتی از بسیاری مراکز دانشگاهی پیشتر رفته است.
ایشان در ادامه به سه نکته کلیدی در کار آموزش مجازی اشاره نمودند:
1. اتقان محتوا: که باید از تمام توان علمی حوزه برای دستیابی به محتوایی کاملاً دقیق بهره برد، تا آنچه به عنوان حوزه عرضه می شود در خور حوزه باشد.
2. جذابیت قالب: باید با بهره گیری از تکنولوژی آموزشی از روش هایی استفاده کرد که برای مخاطبان خارجی جذابیت و گیرایی دارد.
3. سهولت کاربری: باید سایت های موجود برای کاربران فضایی سهل و آسان فراهم کنند تا آنها در بهره گیری از اینترنت احساس سختی نکنند.
حضرت آیت الله هادوی تهرانی به منظور بالابردن سطح کمی و کیفی تبلیغ دین مبین اسلام، بکار گرفتن تمام توان علمی و فناوری مجموعه های حاضر در کشور و حوزه را امری لازم و کاملاً ضروری دانستند.
ایشان در مورد دوره های کوتاه مدت نیز بر نقش این گونه دوره ها برای توسعه ی مهارت ها، در کنار گسترش فرهنگ عمومی، تأکید کردند و برنامه ریزی های متناسب با نیازهای مناطق در این زمینه را امری بسیاری مهم شمردند و با توجه به کمبود تدریس به غیر زبان های فارسی و عربی در حوزه، از بهره گیری ترجمه همزمان به عنوان یک راه حل مقطعی در این زمینه یاد کردند.
در خاتمه، رئیس دانشگاه مجازی المصطفی ضمن تقدیر مجدد از این دیدار بر ضرورت همکاری این دانشگاه با مؤسسه رواق حکمت تأکید کرد.

منوی داخلی