390.jpgمصادف با روز میلاد با سعادت پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق (علیه السلام) سایت اسلام پدیا با حضور آیت الله هادوی تهرانی و جمعی از خبرنگاران حاضر در جلسه در محل مؤسسه رواق حکمت افتتاح شد.

گفتنی است، سایت اسلام پدیا همچون سایت اسلام کوئست که مرجعی برای پاسخگویی به پرسشهای علوم اسلامی است، تحت اشراف معظم له فعالیت خود را در زمینه نشر معارف ناب اسلام محمدی (ص) آغاز خواهد کرد.

این سایت یک دایرة المعارف اینترنتی است، در حوزه سایت های مرجع و منبعی برای محققان مسائل اسلامی در فضای مجازی محسوب می‌شود تا آنان بتوانند مسائل گوناگون مربوط به اسلام را به شکل معتبر و دقیق در آن بیابند.

برای این سایت سه فاز پیش بینی شده است:

در فاز اول اطلاعاتی که توسط مجموعه محققان رواق حکمت جمع آوری و تدوین شده است، بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

در فاز دوم این امکان برای سایر مراکزی که در حوزه اسلام و اسلام شناسی فعالیت دارند فراهم می شود تا آنها بتوانند داده های خود را با نام و آرم مرکز خود بر روی این سایت قرار دهند.

در فاز سوم این سایت امکان حضور کاربران سایت بر اساس ضوابط سایت اسلام پدیا فراهم می شود تا آنان بتوانند اطلاعاتی را بر روی این سایت قرار دهند و یا اطلاعاتی را ویرایش کنند.

این سایت در فاز اول به زبان فارسی راه اندازی خواهد شد، و در مراحل بعدی زبانهای دیگر به آن افزوده خواهد شد تا پاسخگوی کاربران در سراسر دنیا باشد.

دفتر آیت الله مهدی هادوی تهرانی

_____________________

لینک مرتبط: سایت اسلام پدیا

منوی داخلی