b_170_127_16777215_00_images_stories_329fn.jpgسایت دفتر حضرت آیت الله هادوی تهرانی (Hadavi.info) که با استقبال زیاد کاربران در اقصی نقاط جهان مواجه است، توسط گروه های وهابی مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش واحد فنی مؤسسه رواق حکمت، گروه های مختلف وهابی که هویت آنها از سوی مؤسسه رواق حکمت شناخته شده است، از چندین ماه قبل برای هک نمودن سایت دفتر معظم له برنامه ریزی نموده بودند،که به دلیل امنیت سایت موفق به انجام آن نشدند.

این امر همچنان ادامه داشت تا آنکه، ساعت 18:30 دقیقه عصر جمعه مورخ 8/10/91 این سایت مورد حمله آنها قرار گرفت. در این زمان پس از ورود به صفحه مقدماتی سایت صفحه دیگری منصوب به یک گروه وهابی مشاهده می شد[1]. واحد فنی به محض اطلاع از این موضوع اقدام به اصلاح سایت نمود، اما به دلیل حساسیتی که در این خصوص وجود داشت، از سوی واحد فنی مؤسسه رواق حکمت توصیه شد با تاخیر فعالیت مجدد سایت آغاز شود. بنابراین در ساعت 10 صبح روز شنبه مورخ 9/10/91 این امر محقق و سایت فعال شد.

سایت دفتر حضرت آیت الله هادوی تهرانی(Hadavi.info)به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از بخش های گوناگون مانند اخبار، دیدگاه ها، پیام ها و بیانیه هاتشکیل شده است، و دروس خارج فقه و اصول ایشان هر روز در قالب فایل صوتی و PDF اسلاید در آن قرار می گیرد.

از جمله بخش های مهم این سایت، استفتاءات معظم له می باشد که در پاسخ به سؤالات اسلامی کاربران به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و اردو فعالیت می کند.

مجموعه آثار حضرت آیت الله هادوی تهرانی در سه بخش کتاب ها، مقالات و سخنرانی ها، وکلیه مطالب منتشر شده از سوی انتشارات خانه خرد نیز در این سایت وجود دارد.

لازم به ذکر است، سایت اسلام کوئست (islamquest.net) نیز پس از ماه ها تلاش از سوی برخی گروه ها مورد حمله قرار گرفت. که این بار هم با همت بی دریغ همکاران بخش فنی در حدود یک ساعت و نیم از زمان هک شدن سایت، اصلاحات لازم در رفع مشکل اعمال شد.

اسلام کوئست تحت اشراف حضرت آیت الله هادوی تهرانی مرجع پاسخ گویی به پرسش های علوم اسلامی است، که روزانه با بازدید حدود بیش از ده هزار نفر و مراجعه حدود بیست و پنج هزار مورد اقبال کاربران در سراسر دنیا است و تا کنون به بیش از 30 هزار پرسش در زمینه های مختلف علوم اسلامی به شانزده زبان بین المللی پاسخ های تخصصی داده است.

روابط عمومی مؤسسه رواق حکمت



[1] . تصویر مرتبط از سایتی که توسط این گروه وهابی جایگزین سایت دفتر معظم له شده بود.

 

منوی داخلی