b_170_127_16777215_00_http___www.hadavi.info_media_k2_items_cache_52d9e013c5a6dc2af3c8e96805994d3c_XL.jpgدر ضیافت افطاری که در محل مؤسسه رواق حکمت برگزار شد، جمعی از اساتید و شخصیت های حوزوی به همراه همکاران مؤسسه رواق حکمت حضور داشتند.

این ضیافت که هر ساله و به دعوت حضرت آیت الله هادوی تهرانی برگزار می شود، امسال در روز پنج شنبه سوم مرداد (شانزدهم ماه مبارک رمضان)، مؤسسه رواق حکمت به دعوت معظم له پذیرای جمعی از اساتید و تنی چند از شخصیت های حوزوی به همراه برخی از همکاران این مؤسسه بود.

در پایان این ضیافت، حضرت آیت الله هادوی تهرانی با اشاره به فعالیت ارزنده مؤسسه رواق حکمت در زمینه پاسخ گویی به پرسش های علوم اسلامی (سایت اسلام کوئست با شانزده زبان بین المللی) به معرفی دیگر بخش های مؤسسه از جمله اسلام لایو (Islam Live) اسلام میل (Islam Mail) اسلام بلاگ (Islam Blog) و سایت اسلام پدیا پرداختند.

ایشان در پاسخ به پرسش یکی از اساتید حوزه مبنی بر فعالیت سایت ویکی پدیا در زمینه علوم اسلامی و همکاری برخی از مؤسسات با این سایت فرمودند: یکی از قوانین این سایت سانسور نمودن اطلاعات از جمله علوم اسلامی است. در این بخش علیرغم قابلیت ویرایش از سوی کاربر، مطالب ارائه شده بایستی فاقد هرگونه تعریف و تمجید و جهت دهی خاص باشد. و چنانچه مطلبی با سیاست ها و قوانین آنها -که در واقع سایتی آمریکایی اما تحت مدیریت یهود (اسرائیل) است- در تضاد باشد، این مطالب حذف خواهند شد.

آیت الله هادوی تهرانی در ادامه فرمودند: اکثر کاربران سایت ویکی پدیا وقتی مقاله ای را باز می کنند هیچ موقع به لینک هایی که در انتهای آن مقاله ذکر شده است، مراجعه نمی کنند. در بین آنها لینکی تحت عنوان «تکذیب نامه ها» وجود دارد. که به گفته خود آنها «ویکی‌پدیا هیچ تضمینی برای اعتبارش ارائه نمی‌دهد». این مطلب در اروپا باعث معضل شده و در آینده از اعتبار این سایت خواهد کاست.

ایشان ضمن معرفی فعالیت سایت اسلام پدیا در فاز اول از استقبال خوب کاربران اینترنتی به این سایت اشاره کردند و فرمودند: در فاز اول این سایت که به زبان فارسی فعال است، اکثر پرسش و پاسخ های ارائه شده در سایت اسلام کوئست به صورت آزمایشی در قالب مدخل هایی در این سایت بارگزاری شدند. تا در فازهای دیگر با اضافه شدن دیگر زبان ها و همکاری اکثر مؤسسات علمی پژوهشی یک دانش نامه بسیار معتبر را شاهد باشیم.

معظم له با اشاره به مشکلاتی که سد راه این مؤسسه در راه اعتلای فرهنگ ناب اسلام و تشیع از قبیل نبود امکانات فنی، نیروی انسانی و مسائل مالی بود، هرگز از تلاش در این راه از هیچ کوششی دریغ نورزید و امروزه با وجود همه این مشکلات سایت اسلام کوئست که در دو جشنواره وب رتبه نخست را از دید کاربران در بخش معارف اسلامی به خود اختصاص داده است روزانه با بازدید بیش از بیست هزار نفر از سوی کاربران اینترنتی به سایت مرجع در زمینه پاسخ گویی به پرسش های علوم اسلامی تبدیل شده است.

ایشان در پایان خواستاره بهره گیری هر چه بهتر در این شب های قدر شدند و برای حاضرین آرزوی موفقیت کردند.

روابط عمومی مؤسسه رواق حکمت

 

 

 

منوی داخلی